Monday, May 11, 2009

Jareći intermezzo

Kao agro prvoborac i čovek koji je imao prilike da se raznim segmentima poljoprivrede bavi još od doba kada je uspeo da stane na noge (naravno, bez nekog velikog efekta u to vreme), vest da je Google kupio stado koza za šišanje travnjaka sam primio sa neskrivenim oduševljenjem. Taman od te kompanije dobijemo nešto što ni u najvlažnijim snovima nismo očekivali, a oni posle par nedelja probiju sopstveni plafon kvazi-socijalno angažovane dekadencije da im se mora odati priznanje...

Koza je satanska životinja i ja je kao poštovalac vranoplašećih vidova ćuškanja estradnog hrišćanstva i veliki fan benda Bathory izuzetno cenim i štujem. Ali kad tu životinju vidim uživo, dobijam jak poriv da je udarim motkom u glavu! Dakle, koza na omotu albuma - da; koza na mojoj livadi - ne! I prosto se nadam da će momčad iz Mauntin Vjua doživeti armageddon capris imajući u vidu da su koze kičmenjački pandan skakavcima u svetu insekata. Za razliku od ovce, koza je prilično individualistički nastrojena živuljka teška za kontrolu, takođe jako tvrdoglava i teško kapira šta čovek hoće od nje. S druge strane, u skladu sa poređenjem sa skakvcima, koze su takve izjelice da je vrlo lako da će dobro da posluže kao kosačice za travnjak, ali je takođe izvesno da bilo koji vid zelenila koji nije trava, a koji se možda nalazi kao dodatak zelenoj površini, teško da će preživeti nalet ove rogate marve. Slike Googleplexa pokazuju da Ameri u svom bekjardu imaju dosta listopadnog drveća i žbunja, tako da im želim sve najbolje u izmišljanju načina da bar to zaštite od životinje koja sve što može da stane u usta prvo temeljno sažvaće a onda eventualno ispljune ako joj se ukus nije puno svideo. Da ne bude posle kao u onoj pesmi novosadskih pankera o plastičnom Trabantu i gladnim svinjama...

Druga stvar koja je mnogo bitnija je ipak ta utopijska ideologija kojoj se svi ljudi iznova vraćaju, a to je da je moguće napraviti bezgranično veliki output uz skoro pa nulti input. Tako se i Google, jedan od najjačih brendova danas, rukovodi sjajnom PR mazalicom da se istovremeno može biti i Ekonomičan, i medijski Efektan i Envajromentalistički nastrojen. Jednostavno - koze su in, a kosačice terane na struju ili neko tečno gorivo out. Nema veze što su sve te travopasuće životinje najveći proizvođači (kroz proces varenja) metana i azotsuboksida koji mu dođu u pet najjačih gasova staklene bašte (pored vodene pare koju teško da možemo da kontrolišemo), i dalje se ne predaje mit o tome da su iskonski vidovi poljoprivrede i obrade zemljišta (kao i što ruralniji način života) energetski najekonomičniji i spojivi sa "suštinskim" ljudskim potrebama da se jede malo i živi skromno.

A kad smo već kod toga, B92 prenosi vest koju nemam nameru da komentarišem.