Monday, May 11, 2009

Jareći intermezzo

Kao agro prvoborac i čovek koji je imao prilike da se raznim segmentima poljoprivrede bavi još od doba kada je uspeo da stane na noge (naravno, bez nekog velikog efekta u to vreme), vest da je Google kupio stado koza za šišanje travnjaka sam primio sa neskrivenim oduševljenjem. Taman od te kompanije dobijemo nešto što ni u najvlažnijim snovima nismo očekivali, a oni posle par nedelja probiju sopstveni plafon kvazi-socijalno angažovane dekadencije da im se mora odati priznanje...

Koza je satanska životinja i ja je kao poštovalac vranoplašećih vidova ćuškanja estradnog hrišćanstva i veliki fan benda Bathory izuzetno cenim i štujem. Ali kad tu životinju vidim uživo, dobijam jak poriv da je udarim motkom u glavu! Dakle, koza na omotu albuma - da; koza na mojoj livadi - ne! I prosto se nadam da će momčad iz Mauntin Vjua doživeti armageddon capris imajući u vidu da su koze kičmenjački pandan skakavcima u svetu insekata. Za razliku od ovce, koza je prilično individualistički nastrojena živuljka teška za kontrolu, takođe jako tvrdoglava i teško kapira šta čovek hoće od nje. S druge strane, u skladu sa poređenjem sa skakvcima, koze su takve izjelice da je vrlo lako da će dobro da posluže kao kosačice za travnjak, ali je takođe izvesno da bilo koji vid zelenila koji nije trava, a koji se možda nalazi kao dodatak zelenoj površini, teško da će preživeti nalet ove rogate marve. Slike Googleplexa pokazuju da Ameri u svom bekjardu imaju dosta listopadnog drveća i žbunja, tako da im želim sve najbolje u izmišljanju načina da bar to zaštite od životinje koja sve što može da stane u usta prvo temeljno sažvaće a onda eventualno ispljune ako joj se ukus nije puno svideo. Da ne bude posle kao u onoj pesmi novosadskih pankera o plastičnom Trabantu i gladnim svinjama...

Druga stvar koja je mnogo bitnija je ipak ta utopijska ideologija kojoj se svi ljudi iznova vraćaju, a to je da je moguće napraviti bezgranično veliki output uz skoro pa nulti input. Tako se i Google, jedan od najjačih brendova danas, rukovodi sjajnom PR mazalicom da se istovremeno može biti i Ekonomičan, i medijski Efektan i Envajromentalistički nastrojen. Jednostavno - koze su in, a kosačice terane na struju ili neko tečno gorivo out. Nema veze što su sve te travopasuće životinje najveći proizvođači (kroz proces varenja) metana i azotsuboksida koji mu dođu u pet najjačih gasova staklene bašte (pored vodene pare koju teško da možemo da kontrolišemo), i dalje se ne predaje mit o tome da su iskonski vidovi poljoprivrede i obrade zemljišta (kao i što ruralniji način života) energetski najekonomičniji i spojivi sa "suštinskim" ljudskim potrebama da se jede malo i živi skromno.

A kad smo već kod toga, B92 prenosi vest koju nemam nameru da komentarišem.

12 comments:

vilja said...

Nije li već vreme za novi post?

Davor Nikolić said...

Vreme je za pet novih postova, kad mene ne bi mrzelo na ovu vrućinu... Biće nešto ofrlje u junu, čisto da držim kontinuitet. :)

vilja said...

Da nisi možda bio zauzet oko izbora za MZ u Boljevcu pa nisi imao vremena da postiš,postuješ ?:)

Davor Nikolić said...

Nisam bio zauzet time, osim što sam razmišljao da pišem tekst o odnosu izbornih ciklusa i povećanja količine izjedene svinjetine. Ali, to će verovatno biti kasnije, tj. nekad...

vilja said...

Pa jest, za svinjetinu uvak ima vremana,ona se ionako jede u svim zamislivim i nezamislivim prigodama. Obloži onda nešto drugo,nešto agrarno,mani stočarstvo.....E nemoj sad da misliš kako ti opet delim savete pa da raspališ po mom logičkom zaključivanju :)

Davor Nikolić said...

Vidim da si našla Znak Sagite...

vilja said...

Je li to dobra ili loša vest? Zašto te nema tamo? Promenio nik?

Davor Nikolić said...

ZS je jedan od najboljih foruma koje znam u smislu da po nekim temama možeš iskopati neverovatnu količinu upotrebljivih informacija. Naučni ogledi su pisani o tom forumu, kao i blog postovi: http://nasdvoje.mojblog.com/p-fan-sam-ti-fan-si-mi/166780.html

Mene inače ima tamo (više čitam, doduše), ali pod drugim nikom. Nik Spider Jerusalem je koristio član koji više ne pohađa forum odavno, nažalost...

vilja said...

Ovo za informacije si sasvim u pravu, prosto je fantastično šta sve tamo mozeš da nađeš....A jesu li tebi dozvolili pristup geheni tj. deponiji? Ti si taj Kišobranac zar ne? Kao braniš Kiša i tako to...? Ili sam u krivu?

vilja said...

E kada sam te pitala da li je to loša ili dobra vest što sam našla ZS, nisam pod tim mislila da li je forum dobar( toliko je očigledno da je sjajan ). Ne,mislila sam da li je za ZS dobro što sam ja tamo? Imam utisak da nisam baš persona grata tamo.Ili je to uobičajeno ponašanje forumaša?

Davor Nikolić said...

Prvo, pristup deponiji nisam ni tražio od Bobana jer me preterano ne zanima. To su uglavnom one teme koje dodju do teškog pičkaranja i tako dalje. Pristup inače nećeš dobiti jer ga daje lično Boban u skladu sa godinama staža na forumu i/ili brojem postova.

Drugo, nisam Žika Kišobranac. To je Ivan, jedan od ko-urednika Novih kadrova, mene ćeš teško naći tamo jer bukvalno postujem jednom u dve nedelje iako forum sa prekidima pratim od proleća 2003. Pretraži forum sa upitom Boljevac i možda me nađeš... Inače, jedan sam od mlađih učesnika tamo pošto omladini teško pada ozbiljnost foruma.

Treće, ti si upala tamo i odmah počela sa ljudima kao da ste zajedno čuvali ovce, a ono je njihova normalna reakcija na takav pristup. S druge strane, tamo je sasvim normalno da svako svakog spušta i zajebava. Offtopic je dobrodošao i sloboda da pričaš šta hoćeš je garantovana (samo jedan član je banovan i to vrlo davno i to zbog ličnog neprijateljstva sa Bobanom), ali ako se neko ne slaže sa tobom ne očekuj uopšte nežan pristup.

vilja said...

E hvala Spajdere,sad su mi neke stvari jasnije. A što se tiče Žike Kišobranca, da li je i on iz Boljevca? Pitam, zato što mi je Armagedon(JUGA) rekao da si ti Žika K. Ja mislim da je mogao da te pomeša sa tim Ivanom samo ako je i Ivan iz Boljevca.